Vilse i Centralamerika (2)

Efter 2 dagars non-stop-resa (vi har sovit 3-5 timmar pa 48 timmar) stod jag framfor ett duschdraperi, var beredd pa kackerlackor eller apor och blev livradd av den lilla lilla svarta fjaril som flog upp mot mig nar jag drog bort draperiet. Jag vred pa ena kranen och lyset pa toaletten blev svagare. Jag fick sta hukad under duschen for att inte sla huvudet i sjalva duschkranen.

Jag har kastat mina strumpor, ingen skall nagonsin behova lukta pa nagot sadant igen.

3 plus hittills.

*Pa Heatrow hade vi 9 timmar mellan flygen och turades om att sitta/sova pa ett nattoppet cafe. Det var vi, 2 indier och en pakistanmamma som fordrev var tid dar. Det coolaste var att ga helt ensam i den enorma incheckningshallen mitt i natten.

*Flyget over atlanten bjod pa idel positiva overaskningar. Inbyggd tv-skarm i satet framfor gjorde att man sjalv kunde valja mellan massa film (Transformers och Looking for Eric hann jag med), tv, musik eller bara overvaka vart vi var med flyget just nu. Maten, macka, fika, dricka kom i lagom tempo. Hamnade brevid en indier som tog 5 flaskor vin till maten och sen sov 7 timmar i strack.

*Miami. Kontrollen in var sjukt intressant. En typiskt amerikansk gubbe stod och stinsade for att fa ordning pa ledet, och vi undrade vad som kunde ta san tid? Jo da fick varje person scanna in varje finger, ta en bild och beratta om sig sjalv och vad man ville gora i USA. Vi gick ut i friska (?) luften och mottes av 28 grader dasande sol. Mustigt!

Minuset.
Att jag sitter vid en Compaq V720 stenaldersskarm tillhorande en lada med Intel Inside Celeron innehallande Windows 95 med Mozilla. Och sa ar maxtiden vid datorn en halvtimme. Kom igen? Hoppas verkligen att det inte inkluderar tiden det tog att starta upp datorn for isafall hinner man ju inget. Att ladda upp Aftonbladets hemsida var bara att glomma.

Dock finns knapparna: ç och ñ, RESPEKT!

Vi hors!


Kommentarer
Postat av: Ingela Rotsjö

Det blir roliga ord iaf.=) Kul att du skriver från resan. Blir kul att följa....



Ha det gott

Ingela

2009-10-21 @ 09:17:31
Postat av: Mattias

Skönt att allt gick bra, och att ni kom fram som ni skulle. Hur gick det med löken? Är den med än? ;-) Kalle och Carola hälsar

2009-10-21 @ 13:49:46
Postat av: Anonym

Läs detta senaste inlägget http://ceciliesjostrand.blogg.se/2009/october/tar-upp-amnet-igen.html#comment . Har du läst något klokare? ♥

2009-10-21 @ 14:09:12
Postat av: Sanna

Vad bra att ni mår bra och lever, än.:)

fick smset i morse och jag blev jätte glad!:D

vågade inte svara.. får man det?? :S

Kram:*

2009-10-21 @ 15:25:47
URL: http://sannamineord.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback