Veckans film V.32



Veckans film V.32 -
"INCEPTION"

Varför skall jag ens skriva något här?
Jag har sett den bästa filmen jag någonsin sett...

Vad kan man annars säga om en film som,

2½ timme bara inte slutade vara spännande...
hade action, thriller, komedi, äventyr, sci-fi, romantik OCH moment av skräck...
tar "Matrix" till en ny nivå...
dessutom (såg jag nu) tagit sig in på #3 på IMDB...
luktar Oscar lång lång väg...
lyckades knyta ihop ett komplicerat slut så effektivt och bra...
hade en arsenal av mina favoritskådespelare...

Leonardo Di Caprio, odödlig efter "Titanic" och "Shutter Island".
Ellen Page, odödlig efter "Juno".
Joseph Gordon Jevitt, odödlig efter "Tredje klotet från solen".

Inception var helt enkelt grym.
I mina ögon.

Christopher Nolan.
Du är nu odödlig efter att ha levererat endast tre filmer på 6 år.
"The prestige"
"The dark knight"
"INCEPTION"

Min nya regisör-gud!


Kommentarer
Postat av: champot

Hur räknar du egentligen. Christopher Nolan har väl ändå gjort bra många fler filmer än tre de senaste sex åren. Vart tog storfilmen Dark Night vägen?

Postat av: Krille!

Du gubben, The dark knight står ju där och han har gjort tre grymma filmer på 6 år... hur räknar du?? :)

2010-08-16 @ 15:47:41
URL: http://kerille.blogg.se/
Postat av: champot

ett litet skrivfel. Jag menade så klart första Batman filmen Batman Begins

2010-09-08 @ 01:41:06
URL: http://champo.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback