Segerintervju.



Grattis SIMON JOHANSSON, hur känns det att vara Gotlands tipsexpert?

Det känns bra! :) Var ganska säker på att jag skulle vinna när de andra storlagen försvann!
Jag deltog i jobbets VM-tips och vann även det, lite skicklighet blandat med tur... 

Det var ett stabilt tippande i gruppspelet som bäddade för segern.
Vad tycker du om VM totalt sett?

Gruppspelet var ett sömnpiller, med några undantag. Mina favoriter åkte ut (Italien) men slutspelet får helt klart godkänt, det var så mycket drama i matcherna så man kunde tro att det var taget ur en hollywoodfilm. Men det får väl 3 vuvuzelas av 5 möjliga!

Hade det varit USA istället för Ghana så lovar jag dig att det hade blivit filmatiserat!

Haha, that's a true story, var Ghana-Uruguay den mest underhållande matchen?

Eftersom Tyskland ändå var det mest underhållande laget detta VM så säger jag 4-1 segern emot Argentina :):)!

Att Maradona åkte dit var riktigt härligt faktiskt. Är Maradona VM:s störste profil eller finns det någon som satt ett större intryck hos dig?

PAUL!
Men jag tycker ju helt klart att Diego var största stjärnan vid sidan om planen, störst på plan tycker jag Diego Forlán var, största spelgeniet var helt klart Paul :):)


Diego, Paul och Diego.

Har du sett alla matcher?

Har missat lite halvlekar hit och dit pga jobb men har väl sett 55-60st av 64 möjliga.

Abstinens nu?

Det känns lite tomt, men VM är ju alltid som roligast innan det börjar tycker jag.
Men snart drar ju alla ligor igång igen så dår får man titta på det!
Håller på ManU och Inter så det har varit ett bra år :)!

Vad tror du alla VMs floppar har berott på, inte bara på lag som Italien, Portugal, England, Frankrike utan på spelare som Rooney, Ronaldo, Messi! osv. Att bara 8st prickade in två målskyttar och resten 1 eller ingen talar ju sitt tydliga språk.. Inte ens Spanien gick flopplösa, Fernando Torres gör ett fiasko-VM, och de enda som kan vara riktigt stolta är Nya Zeeland som gick obesegrade ur hela VM?

Det har verkligen varit mycket floppar och jag tror det är en blandning av enorm press och långa säsonger med 50 matcher och träningar varje dag för spelare som Rooney, Drogba, Eto'o och Ronaldo. Frankrike hade man kanske kunnat räknat ut men Italien trodde jag faktiskt att dem skulle gå till kvartsfinal.

Kul med Nya Zeeland ockå, men Spanien var ju oslagbara när det väl gällde och jag tror Torres kan njuta av VM-guldet fullt ut, det gäller så mycket annat med kval, landslagssamlingar och den här månaden när dom levt tätt inpå varandra...



Hela VM får 3 av 5 Vouvozelas av vår vinnare Simon Johansson.

Får vi se den regerande mästaren i VM-Tipset 2014 då från Brasilien
och med vovuzelorna förbjudna!? 

Jag räknar stenhårt med att du gör EM-tips 2012 i Polen/Ukraina först!
Men du kan räkna med att jag kommer tillbaka till båda tips, 2/4 år visare!
När det gäller vouvzzarna...
Tyvärr, så blev man ju van av ljudet, men jag ser hellre en match utan, helt klart!

Vad kommer du att komma ihåg från VM2010?

Bra fråga... hemska vuvuzelas, avgörande domartabbar och Ghana - Uruguay!

Tack för iår!

Vi får hoppas att jag har vägarna förbi Gotland så ses vi i vimmlet!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

2:a 3:e 4:e 5:e 6:e plats? osv. osv.....

2010-07-13 @ 11:51:23
Postat av: Krille!

Titta längre ner på sidan bara, publicerade hela tabellen igår!! :)

Postat av: E

Simon är ju bäst :)

2010-07-15 @ 06:24:49
Postat av: Krille!

Jo av resultatet att döma så kan man ju dra vissa slutsatser som pekar åt det hållet! :)

2010-07-15 @ 10:50:04
URL: http://kerille.blogg.se/
Postat av: Simon J

Och notera kristian att det var inte ens jag som skrev den kommentaren! :)

2010-07-15 @ 13:01:59
Postat av: Krille!

Visst visst, och det var inte din lille biach Elias heller? :P

2010-07-15 @ 17:42:11
URL: http://kerille.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback