Godis för filmnörden...

Svar Ja, det är mycket film nu.
Men så skall det vara såhär 2 veckor innan oscarsgalan.

Nu har jag blivit introducerat för en ny filmsite, förut har jag alltid använt IMDb för faktafrågor och Moviezine.se för reccensioner, betygssättning och artikelläsning.

Men efter 3 dagars användande kan jag nu faktiskt rekomendera
filmtipset.se

filmtipset sätter man betyg på filmer precis som vanligt men med någon slags finurlig formel så räknar sidan ut ett troligt betyg på dem filmer du inte har betygsatt ännu. Ju fler filmer du sätter betyg på desto mera "rätt" blir dem. Det stämmer faktiskt ganska bra...

Dessutom finns mängder med statistik baserat på dem betyg man sätter t.ex. favorit- skådisar/regissörer/manusskribenter vilket gör att man med ett enkelt knapptryck kan få filmtips bland dem man inte sett....

Fantastiskt...

Sidan är dock rörig i början men man lär sig den snabbt!

Efter att ha betygsatt en drös med rullar har jag nu ett gäng filmtips, alltså filmer som borde få betyg 5 baserat på hur jag tyckt förut. Nu återstår att se några av dem och avgöra om det är sant eller om jag skall sätta ett annat betyg:



Här kommer en annan totalt ointressant funktion som är ganska häftig. Om man skall gå på "dejt" eller bara se en film med någon så kan man få filmtips (filmer som båda bör gilla) och man kan inkludera filmer båda har sett eller bara ta med filmer som ingen av oss har sett. T.ex. om jag skall se en film med Simon Johansson:


(De med bockar är bekräftade betyg)


Kommentarer
Postat av: Simon J

härligt att du gillar sidan! Det ser ut som att vi får ta och se farewell på våran date ;)

2011-02-15 @ 14:13:31
Postat av: Krille

Uppenbarligen!! :D

2011-02-15 @ 14:16:21

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback