Oscars 2011 - "Trassel"



"Trassel"
Nominerad för bästa sång.

Disneyrulle
om en prinsessa som kidnappas som bebis och växer upp hos en ond kvinna som håller henne fången i ett torn. På prinsessans födelsedag varje år svävar tusentals japanska lyktor över himlen då kungen och drottningen hoppas på att prinsessan en dag skall återvända. En dag hittar en tjuv som är på rymmen tornet där prinsessan är gömd och tillsammans skall dem tillslut ta sig till de svävande lyktorna.

Och ja, jag vet storyn låter skittöntig, och det kanske den är. Men det är något visst med disneyfilmer. Det är ta mig tusan HUMOR! "Kejsarens nya kläder", "Prinsessan och grodan" osv. alla har dem några sköna karaktärer, skön humor och skön sång. Så även denna.

Så med de sköna tjuvarna som har en dröm, med den sköna kamelionten och med den grymt roliga hästen så charmar den här filmen i alla fall en trött Kristian till ett 4-betyg!


Kommentarer
Postat av: Linnsipinnsi

Den är ASGRYM, jag lutar faktiskt åt att ändra till en femma efter dagens repris! :O :D

2011-02-23 @ 23:47:39
Postat av: Krille

Mmm... den e grym ;)

2011-02-24 @ 00:01:31

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback