Club Monday

Ingen riktig förfest. Inte någon planering. Bara tre personer. Ingen bestämd krog.

Kunde måndagskvällen floppa? Nej.


I sanningens namn en tunn trupp hade samlats hemma hos Julia (Jag, Julia & Hampus) och det handlade inte om någon förfest. Det var sann glädje.

Musiken flödade i vackra strömmar. Olsen-Brothers "Fly on the wings" och Johnny Cashs "Ring of fire" kan nämnas som exempel bland Julias sköna Dj-ande.

Drinkarna haglade, och det var inget gammalt sävefestdrickande, utan seriös bartending med white Russian, kokosnötsdrinkar och P2 som de mest vinnande exemplen.

"Mitt är ditt och ditt är mitt" kändes självklart, utom i fallet Hampus, eftersom Hampus mitt var Gin och varken Jag eller Julia ville ha Hampus mitt som sitt ditt. Hehe.

Efter taxi till HP5 så tog vi det snabba beslutet att Hamnplan såg dött ut. Gick vidare till Bur där Abbas-kebabbas stod och sålde mat. Gick vidare till Gute.

 image161
Yes. Club Monday. Yes.

På Gute var det tätt med folk. Precis lagom.
Inga köer till garderob/entré.
Inga småttingar.
Skånska stockholmarbrudar.
Århundradets bästa remixande på nederplan. Så otroligt skönt att man för en gångs skull stannade upp och tänkte "Fy sakran vikken grym remix". Dj:n på nedre golvet var king of the night.

Efter Gutes bryska stängning blev det Donken, Åhlensparkeringen, Taxi, efterfest i 4 minuter, sova,

Så jag och kärleksparet hade en sjukt bra utekväll (enligt mig) och den går in som etta på min "sommarutgångs-lista". Men redan i morgonkväll skall den få tuff konkurrens då Snook gästar Gute. See you there. 



Kvällen summerad i bilder:

image162

image163



KVÄLLENS:

Kommentar

"-Jo"
Hampus enkla svar när jag la upp min teori för Julia om hur Hampus behöver en utekväll då och då för att få ge vika för sina homokänslor. Julia har på senare tiden blivit orolig då Hampus ständigt dyker upp på Noll498 pussandes på någon kille.
Attack
Mitt på dansgolvet händer det bara. I samma ögonblick som jag känner det är attacken över. Nirsan drog en Wet-Willy på mig, och det var inte med fingret.
Guldkorn
Vakten på Gute. Utan hans briljanta syn för vem som stökar och vem som har kul så hade vi aldrig fått häpnas över Gutes sommarpriser på drinkarna. Eller träffa Jessica. För honom var det no big deal att släppa in oss, men för oss var det grymt. Tacktal hölls i köket vid Julia.
Drink
Sex-on-the-beach
Hyllningssång
Just hyllningssången till Sex-on-the-beach. Melodin är Justin Timberlakes "My love" och texten är enkel;

Jag vill bara ha en Sex-on-the-beach
Sex-on-the-beach
Sex-on-the-beach
Blanda bara upp en Sex-on-the-beach
Sex-on-the-beach
Sex-on-the-beach
McDonkenmat
En meny 6 (dubbel QP) utan läsk (!?). Fråga inte varför.
Öhh?
Någon tjej kommer åkandes/ramlandes ner för trappen när jag och Hampus står utanför toaletterna.
KING
Det feta draget på nederplan. Mongosköna remixlåtar med Timbuktu och fan och hans moster. Vi lättade uppåt nån gång för att kolla men sprang ner lika fort igen.
Dagen Efter.
Såg "Norbit" med Eddy Murphy i tre av rollerna. Sjukt skön film. Eller var jag bara bakis?

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback