Rhodos Dag 3

Plats: Hotellrummet (Nr 121)
Tidpunkt: 12:39

Rumsstatus: Ragge är på beachen & Jimmy tar en "powernap". Städbrudarna har precis varit och bäddat.

Antal liter drucket vatten: 20-25 liter, bara 1 ½ liter idag, ligger lite efter!

Maten: Tog en del kyckling och pommes, en del pasta och köttfärssås. Rosa mousse till efterrätt.

Fysisk status: Sliten

Sjukast: Fotbollsfesten igår. En halvtimme innan vi skulle dra dit så meddelades vi att det inte fanns nån mat som det var sagt, men det skulle vara fri bar. Och det var det. Mer än så behöver jag nog inte säga.


Obetalbart: Dyka i poolen efter att ha solat en halvtimme.

Softast: Peter Öhman och Jonte Bogren på vattengympa.

Shoppat: Liverpooltröja + Halsduk = 140 spänn. 6-pack vatten = 18 kr.

Äckligast: Havsvattnet. Så salt att man får spykänslor. Stenstranden är inte så nice att gå på heller.

På schemat: Lediga till klockan 8, då ett joggingpass hägrar. Skall kanske åka och se nån friidrottare eller nått, men jag orkar nog inte så det blir väl poolen istället.


Mysko: Planerna här är inramade av betongmurar och taggtråd och man springer typ runt i ett fängelse känns det som, men gräset
På tv: Scottland - Japan i U21 VM

Vi är tvungna att dricka vätskeersättning i brustablettsform 3 gånger om dagen, efter måltider, och varje spelare har sin taktik för att få i sig skiten, och jag har skrivit en liten dikt om den beroendeframkallande skitprodukten.

 

Varje spelare får ett behag.

Att ta sin Resorb varje dag.

Drick säger tränar´n.

Annars får ni pisk.

Resorben smakar.

Sur gammal fisk.

Tar 10 år att lösa i vatten.

Drick den och jag lyfter på hatten.

Du kommer snart att vilja spy.

Så länge blandar jag upp en ny.

Man blir beroende, man blir förförd.

Här på Rhodos kommer jag att bli störd.

Får jag inte Resorb efter varje föda.

Så känner jag att jag måste döda.

image131
Micke Z & Thörngren

image132
Jonte "Schmack" Ingman

image133
Planen

image135
18 kronor alltså.

image136
Efter fotbollsfesten hamnade jag hos tre herrar som satt och filosofierade om livet. T.v. Hjalmar Söderlunds farsa och T.h. Christer som skriver Christers blogg på GT. De babblade på om den stackars GA-killens gamla orm Sixten som var hans enda riktiga livskamrat...


Kommentarer
Postat av: sympatisör

Jag lyckades inte ens få i mig ett glas av den vätskeersättning som jag fick när jag var sjuk. Den var smaksatt med (enligt etiketten) apelsin, men i min tillvaro blev den snabbt känd som "det äckligaste jag någonsin utsatt mina smaklökar för".

2007-07-03 @ 18:57:19
Postat av: Evelina

Fan va nice att du för blogg därnerifrån! Är nyfiken till tusen, & avis dessutom! Du får hälsa alla därnere, & krama kraft från mig :)


Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback