Söndag.

Champo ligger nere. Forfin likaså. Josephines blogg är död och SommarVisby har t.o.m. lagt ner. En del bloggar jag en gång läste är nu inte längre värda att besöka verkar det som. MEN. Då finns det en ny kille att spana in. Hehe.

www.Kralleone.blogg.se

Med risk för långa utläggningar om Division 4, hans teknik och allmännt rövslickeri så ta och titta in hos Kralle. Han är en färsking men han e för go.



Tack någon som föreslog "The Illusionist". Den var grym.
Här följer bra och dåliga filmer jag sett de senaste 2 veckorna:

Blood diamonds (4)
Ett Titanic-stjärnskott. En fräsh tjej. En stenhård mörkhyad. En given succé! Djup som bara den och välspelad av samtliga skådisar. Lång som attan men värd att se.

I-see-you.com (2)
En kille smygfilmar sin sjuka familj och lägger ut livesändningar på nätet. Sjuk film som man blir sjukt trött på eftersom historien bara står och stampar, men den var helt ok.

Den inre kretsen (-)
Pissigt lång film om en spion (Matt Damon) som lever ett undercoverliv och möter alla möjliga problem, som blev för deprimerande, grå,svart och tråkig för min smak. Stängde av efter 1 ½ timme (av tre), ungefär samtidigt som Angelina Jolie kom in i filmen, men då var det för sent för henne att rädda den.

The Kovak Box (3)
Folk börjar ta självmord utan anledning och en författare är starkt inblandad då alla kopplas samman med honom. Tillsammans med en tjej som överlever att hon hoppar ut från en balkong så försöker dom förstå det mystiska beteendet. Sjukt psykologisk film som grundar sig i ett gammalt experiment.

Norbit (3)
Eddy Murphy spelar tre olika roller i komedin om den litet misslyckade men grymt sköna killen Norbit. Han blir tillsammans med en hypertjock galning (murphy) som behandlar honom som skit och han är hemligt kär i den söta tjejen som han en gång gifte sig med på låtsas på barnhemmet. Sjukt kul oftast. Löjlig ibland.

Linas Kvällsbok (4½)
Hipp hipp hora, fast med en tjej som faktiskt är smart. Handlar om ungdomen. Fylla. Sex. Gräl. Sjukt skoj ibland faktiskt och helt klart en svensk toppfilm. Se! Fast inte med mamma/lillesyster/mormor!

Illusionisten (5)
King. Tror jag har hittat min favorit-genre då denna film liksom "The Prestige" var kungligt skön att se. Mystiska trick av en sjukt bra spelad magiker (Edward Norton = King!) och en hel del som avslöjas. Romantisk, spännande och bra filmad. Älska.

Kommentarer
Postat av: YAAFF

Kristian, vad är det med dig? här sitter vi, jag o Kraft o ser på döda döda film. o så läser jag ett inlägg på denna blogg, o vad får jag se? jo ett tips om en svensk toppfilm!! LINAS KVÄLLSBOK! Hallå kristian är du på praidefestivalen? HAHAHAHAHAHA Med vänliga hälsningar/ Krafts Kompis

2007-08-05 @ 00:01:02

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback