Söndag.

10!

Ett magiskt nummer? - För vanligt
Antalet fransoser Jocke Jonsson käkat sista månaden? - För lite
Antalet gånger Kraften tunnlat mig? - För mycket
Antalet miljoner som fanns i kontanter på Folkracebanan i lördags? - Ungefär

Nej, 10 är antalet personer som idag observerat ett gult ekipage på Söderväg. Kikat på den. Smugit sig fram. Tittat in i den.



Satte i hopp om tidsfördriv på tv:n och en film hoppade fram. Den hade kommit 18 minuter in i handlingen.

13 sekunder. Så lång tid tog det innan jag kunde säga;

Vad som hänt på de 18 minuterna.
Vem mördaren var.
Vem man skulle tro att mördaren var.
Vem som skulle bli nästa offer.
Vem som var läckan.
Att en blixtinspektion skulle förlösa handlingen.
Vem som skulle köpa ny kaffemaskin.
Vem som skulle skjuta det sista skottet.

Ni som också såg den vet vad det var för film (och ni andra också) och det bevisar ingenting annat än att ni också är uppvuxna med svensk television...



WSOPTIAT pågår just nu för fullt i Väte (vår trädgård) och journalister (jag) är inte välkommna in på evanemanget men enligt säkra källor så sitter titelförsvararen Karl "Kalleballe" Karlsson som chipleader, men är tätt följd av Johan "The stone" Sten. Tävlingen har flutit på i snart 6 timmar och hittills har inga chipskandaler, chipsmutor eller chippendaledanser förekommit. Chippen är på plats. 

*WSOPTIAT
World series of poker tour in a trailer.

Kommentarer
Postat av: KRAFT

Jag har gjort tunnel på dej fler gånger än "1000"!

2007-07-24 @ 13:26:57

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback