Yes.

Så oerhört magiskt. Det rycker i hela kroppen och man känner sig så king.

Som när Tomten kom med paket första gången
Som när man körde pappas Wolksvagen Passatsom 13-åring för första gången
Som när man hade sex första gången
Som när man var full första gången
Som när man fick lön första gången
Som när man slutade gymnasiet för första gången

Igår var det ett sådant ögonblick

Jag tog ut Sonetten för första gången...

Jepp.

yes.

Det är en sjukt svår bil att komma in och ut genom men när man väl sitter där och flåsar iväg så är det en ren fröjd. Så sjukt kul att köra den.

Det känns som man sitter med arslet typ 1 cm från marken.
Man måste använda lite muskler för att styra om man parkerar.
Det finns bara radio, de blir P4.
När man gasar så går det inte jättesnabbt, men fy satan vad gött det låter!

300 st i Sverige, 1 st på Gotland och ni som besökte Shell Söderväg igårkväll kunde få se den med egna ögon.

När jag körde ut från infarten i Väte så lät det så gött så jag blåste iväg på ettan, tryckte i tvåan, trean, och sen såg jag en polis stå och vinka vid kyrkan. "och jag som hade brottåm till jobbet"

Det var en ensam äldre polis som tog hastigheten och det lät såhär:

"-Hej"
"-Hej, det var länge sen man såg en sån här klenod. Har du några lampor på den för jag såg inga ljus när du körde?"
-"Ehh, jo, alltså jag hade inte fällt upp dom..."
-"Nej, den blir så ful när man fäller upp dom."
-"Jo"
-"Aja du ser ju nykter ut iallafall"
-"Man vet aldrig"
-"Nej, det är sant, du får blåsa."

Därefter snackade vi lite skit och jag fick åka vidare. KING ON THE ROAD.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback