Veckans film V.33.



Veckans film V.33 -
"Clash of the titans"

V-I-L-K-E-N Besvikelse...

Den här filmen börjar riktigt uselt med att halvguden Perseus som litet barn räddas ur en kista
på ett stormigt hav. Den nya fadern säger ett gäng kassa fraser för att dumförklara tittaren
och få alla att förstå in i minsta detalj vad filmen handlar om och hur den kommer att sluta.

Sen börjar människorna att bråka med gudarna.
Med Zeus och Hades.

Perseus är naturligtvis den halvgud som kan spöa Hades i slutändan
men bara genom en lång och "omöjlig" resa ut i öknen där han och hans crew
måste slåss mot skorpioner, Hades dräpare, konstiga häxor och tillslut "kraken"...

Visst, det är lite härlig action ibland.
Men det kan inte rädda den här filmen från fullständigt fiasko i mina ögon.
Så sjukt besviken så jag vet inte vart jag skall ta vägen.
Början var så fjantig, så usel och så berättande att det mer kändes
som en dokumentär om gudarna än en film där man får tänka lite.
Som sagt.. lite action ändå...

Clash of the titans får en 2:a


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback