Veckans film V.26.



Veckans film V.26 -
"Percy Jackson och kampen om åskviggen"

Bara två fjuttiga filmer släpps den här veckan och "Alice i underlandet" har
jag ju redan sett och reccenserat HÄR. Så istället fick jag ta filmen jag för
några månader trodde att jag aldrig någonsin skulle se.
Nämligen "Percy Jackson och kampen om åskviggen".

Okej då skall vi se.
Vi har alla grekiska gudar och halvgudar, såsom halvget, halvhäst
tjejen med ormhåret, Hades, Herkules osv. Poseidon king of ocean, är naturligtvis också med
och det är hans okände son "Percy Jackson" som filmen handlar om. En ovetande sork i amerika som
en dag får reda på hela historien när de "elaka" gudarna till slut har hittat honom på jorden. De misstänker
Percy för att ha snott Zeus åska...

Han tas in till lägret med halvgudar för att tränas och informeras.
Han måste såklart hitta Zeus åskvigg!
Naturligtvis är det dålig film såhär långt, töntigt så in i och långtråkigt som en måndag.
Det känns ungefär som Harry Potter blandat med "17 again" och lite Twilight.

Lite humor här, lite fighting där och tillslut hamnar vi kanske på godkänt.

Skönaste på filmen är ändå när de är påväg ner till Hades och träffar den där myten om killen
som ror en till helvetet. Han står i lång mörk cápe och när de säger att de vill till Hades säger han bara;
"The living is not permitted here.. Die and come back"

Det är ju lite intressant med Grekisk mytologi också...

"Percy Jackson och kampen om åskviggen" får en 2:a


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback