Veckans film V.24.



Veckans film V.24 -
"The Wolfman"

All-rightie, jag lyckades lura Linn till att se Wolfman med mig genom att inte på något sätt nämna
att det var en ryslig och blodig thriller. Istället påpekade jag att den gått på BIO här i Visby
nyss och verkligen borde ses, Del Toro och Anthony Hopkins, kom igen!

Så där satt vi.

Legenden om "The wolfman", ett gammalt koncept i ny tappning.
Benicio Del Toro spelar Lawrence Talbot som återvänder till sitt barndomshem och till
sin far (Anthony Hopkins) när hans bror försvunnit och sedan funnits död.

Brodern har blivit slaktad och byborna är i uppror, någonting finns i skogarna.
Lawrence bestämmer sig för att inte lämna staden förrän han hittat besten men blir
själv biten och får sedemera själv bära vidare på förbannelsen...

Action, grymma scener, men emellanåt alldeles för trögt och man tröttnar på den trista svart/gråa
filmen som känns sjukt lång. Är man sugen, eller är ett fan av varulvs- zoombies-, vampyrfilmer
så kan den här filmen säkert vara ett mästerverk.
Men för mig är den godkänd inte mer.

The Wolfman får en svag 3:a.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback