AFRICA PART V - FULLSTÄNDIGT GALET

Tiden har kommit till att gå in på de allra sjukaste sakerna på resan.
För sådanna var det gott om och den mest chokerande för mig personligen var när jag utan att jag var beredd på det fick en korg upptryckt mot ansiktet. En korg full av friterade kyckling- huvuden & ben (s.k. Walkie-talkies) som någon tant ville sälja. Jag ville spy.

Varsågoda:


På Spåret: Gissa var vi har hamnat?
Avsides, tänker ni, kanske en småväg i bushen?
Nepp, svaret är MOTORVÄGEN mellan Sydafrikas gräns och Moz huvudstad Maputo!


Den lilla utkiks-stenen 800 meter över botten på Blyde River Canyon blev tillslut ett för intressant objekt för att en "förbjudet tillträde-skylt" skulle stoppa oss. När inga vakter eller liknande var i närheten passade vi på.
Jag kan säga att jag var fruktansvärt rädd när jag från sidan såg Annie sätta sig, medan när man själv gick ut och satte sig så var stenen ändå ganska stor och stabil. Sen började man fundera... och gick snabbt tillbaka.




Här har ni den, toaletten på ekonomiklass på Ilala-färjan på Lake Malawi. Vi pratar om en stank som slår dig så hårt att du inte minns den efteråt, ett golv blött av piss och väggar bruna av rost och bajs. Här skall du ställa dig med fötterna på pidestalen, hålla dig i handtagen och hukandes diaréa kontrollerat ner i det vita karet. Samtidigt som det gungar! Om det är möjligt? Jag vet faktiskt inte eftersom jag bara kände doften och gjorde reträtt och sen köpte vi förstaklass-biljetter. Men en av oss gjorde ett test. Jockiboi the king!


Att hoppa fritt fall ner i en ravin kan verka konstigt för en del men för Annie och Jocke var det ett måste.
Graskop Big Swing bjöd på en fantastisk utsikt och "no refunds".
Jag var nervös bara av att stå på träplatån ovanför!


Fy fan är allt jag har att säga.


och just nu tänkter Joakim och Annie... inte alls...





Bourke's Potholes bjöd på några sjyssta höjder med 3 höga höga broar.
Broar som lämpar sig för titanic-scener! Mycket mysigt!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback