Veckans film V.37.



Veckans film V.37 - "KICK-ASS"

Jag trodde jag skulle få se en hyfsat dålig barnvänlig komedi med lite halvfjantiga killar och tjejer
som klär ut sig till superhjältar och misslyckas. Typ slår sig, spiller mjölk över sig, springer in i stolpar.
Den humorn ungefär!

Oj. Så fel jag hade!

När en 10-årig tjej efter 20 minuter hoppar in i bilden, säger "Whats up you cunts?" och sen slaktar
5-6 st gangsters med en dubbeleggad knivpinne i äkta Tarantino-style... då är jag chockad...djupt!
Speciellt när filmen börjat precis som jag trodde att den skulle göra, fjantigt och humoristiskt.

Kick-ass fortsätter i en sjuk blandning mellan komedi och rena avrättningarna, lite som en mix
av Supersugen och Kill Bill. Hur skum filmen än är så är den faktiskt sevärd, rolig och t.o.m. spännande.

Kick-Ass får en stark 3:a


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback