Veckans film V.38.



Veckans film V.38 -
"Home"

 Att jorden är sjuk och att det vi gör med jorden är sjukt... det hade man kunnat ana... kanske.
Men ingenstans har det blivit så uppenbart hur snabbt vi sabbar vår planet som med dokumentären
"Home" från 2009. FANTASTISKA bilder, vyer och kalla fakta gör en uppgiven och chockad.

Vyer över fantastiskt mäktig natur.
Vyer över USA:s extrema industrier.
Vyer över Arabländernas konstgjorda städer.
Saker man inte trodde fanns.

Fruktansvärt häftigt filmat!

Tyvärr har jag inte sett någon dvd-realese på den här i Sverige utan den gick på SVT
häromdan, dock finns den att köpa eller "köpa" på nätet. CDON har den t.ex.

Eftersom jag inte sett klart hela ännu så återkommer jag med ett betyg, närmare påsk...


Kommentarer
Postat av: Karl

Det går ju annars att se hela på Tuben!

2010-09-23 @ 10:27:35
Postat av: Krille

Ahaaa!! :)

Postat av: Sanna

Jo, den var ju så intressant att alla somnade och sov som stockar!;)

2010-09-25 @ 16:43:36
URL: http://sannamineord.blogg.se/
Postat av: Krille

Haha, som sagt har jag inte gett något betyg... och jag var skittrött då!!

2010-09-25 @ 23:18:53

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback