Veckans film V.39



Veckans film V.39 -
"Greenberg"

I veckans skrala filmutbud så sticker egentligen bara en film ut.
Ben Stiller i "Greenberg", komedi som fått lite höga betyg från dittan och dattan och
tryckt upp dem på filmens framsida. Classic.

Roger Greenberg (Stiller) är precis utskriven från Mentalsjukhus och skall vakta sin brors hus
i LA medan han är i Vietnam på semester. Han träffar sin brors assistent, lite gamla kompisar
och gör mest deprimerande, skumma saker. Varning för "inte-rolig-film!"

Slöare film får man leta efter.
Gråare film får man leta efter.
Tillslut. 1½ timme in så släpper filmen till. Lite.
Eller så var jag på för o-drama-humör och hoppades på en rolig komedi.

"Greenberg" får en 2:a


Kommentarer
Postat av: Pierre

Fan den här har jag sett fram emot och så sågar du den, inte bra. Noah Baumbach är en av mina favoritregissörer.

2010-10-01 @ 09:18:57
Postat av: Krille

Aj då, men den var allvarligt inte rolig, mer bedrövligt rolig, alla var så misslyckade. Lite som "A serious man" av bröderna Coen... :)

2010-10-01 @ 10:46:48

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback