Oscars 2011 - "Winter´s Bone"



Winter's Bone

Nominerad för (4):
Bästa: Film, Kvinnlig huvudroll, Manlig biroll och Manus efter förlaga.

Här har ni den; den första av årets nominerade filmer som jag inte kan rekomendera, för Winter's Bone är med ett ords beskrivning, tråkig! Det är ett välspelat drama i en otroligt grå och sorglig lant/lodis-miljö där en ung tjej måste hitta sin pappa för att inte mista hus och skog till det företag som ställt upp med borgen åt honom.

Farsan är spårlöst borta och de figurer hon måste leta runt hos är riktigt skumma. Dessutom måste hon se efter sin lillebror och sin lillesyrra eftersom mamman är sjuk. Det finns inte heller några pengar eller någon mat.

Jag skänker en 2:a åt "Winter's Bone" men bli inte förvånad om Jennifer Lawrence får en oscar för bästa kvinnliga huvudroll. Oscarsjuryn älskar sådanna här filmer... Men får den här filmen en oscar för "bästa film" när "Inception", "True Grit" och "Black Swan" t.ex. finns med... då blir jag ledsen!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback