Tröga Silly Season

Med Dalhem degraderade och Fardhem uppflyttade så trodde man att Silly Season skulle bli tokig.

Men hittills verkar Silly Season on Gotland väldigt lugn och avslappnad. Damernas hönsgård med tränarsparkningar hit och dit har ju t.o.m. varit mer intressant än herrarnas dito. Inga try-outs, bara lugn igångsmygande träning. Dalhem IF försöker ge intrycket av att satsa hårt och vill behålla sin trupp intakt och FC Gute likaså. Då är det upp till Fardhem att dammsuga efter spelare med högre rutin än division 4 vilket är mycket mycket svårt. Intresset för att byta klubb till Fardhem IF verkar svalt hos Dalhemspelarna som hellre verkar vilja spela i division 4 med Dalhem.

Det i sin tur öppnar ju upp för FC Gute att välja/vraka och bjuda in spelare från Dalhem IF. Peter Öhman är såklart ett intressant objekt men jag skulle kunna tänka mig att det finns fler spelare som man vill lägga vantarna på. Redan förra säsongen var Jens Jessen intressant, Jimmy Orleifsson är en kille som utvecklats mycket i 3:an. Kanske skulle man vilja ha tillbaka Oskar Scheller också?

Allt beror ju såklart på hur mycket FC Gute tappar av sin trupp. Jocke Lindgren verkar ha sagt adjö. Joel Qviberg som kanske har mest talang i laget är nog inte nöjd med att ha varit bänkad hela året, samma sak med Felix Håkansson. Hur trött är Micke Åskoog på sitt knä? Sebastian Starkenberg är alltid ute och far men ser kanske en given startplats i mittlåset nästa säsong som en morot att stanna kvar?

Visby AIK sitter också inne med ett par intressanta killar för både Fardhem, Dalhem och i viss mån FC Gute antar jag, Jocke Thomsson har varit stabil och aktuell ett tag nu. Niklas Håkansson tycker jag att man har läst om hela året även om jag inte vet vem det är.

Och Fardhems gyllene hemvändare, kan man få hem dem? Tom Eneqvist som spelat division-3-boll på fastlandet hela året. Kenta Budin i Gute, vill han hem? Christian Hederstedt i Dalhem har sagt blankt nej. Och Jonathan Levin, var finns han?

Tiden är det enda som ger svaren.


Kommentarer
Postat av: Simon J

Rätta mig om jag har fel. Men tackade inte Fardhem nej till sin div. 3 plats?

Om det nu är så som jag tror. Varför skulle isf Dalhemspelare och liknande vilja gå till en klubb som inte har råd(?) att satsa på division 3?

2011-11-04 @ 13:46:47
Postat av: Kristian

Jag skall rätta dig.. du har troligtvis läst rubriken "Fardhem tackade nej" utan att läsa innehållet. Det var nämligen damerna! :)

2011-11-04 @ 20:33:25
Postat av: Simon J

Tack. Då vet jag! :) Jo jag läste nog inte det klokt.

2011-11-06 @ 16:33:56

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback