Grattis Fardhem 86!

I södern kör ikväll traktorerna med rödvit flagg medan sockenborna badar i gårdsfontänerna. Ett extremt taggat segergäng med Fredrik Karlsson i spetsen suger vilt på segerkaramellen någonstans ute i natten. Var dem än är så kan jag gissa lite lätt... på att Kenneth "Kenta Stoneface" Buddin är där med dem?

Medan resten av Gotland dividerade hurvida det skall stavas FG eller Fardhem så var laget i fråga upptagna med en upphämtning som i och med en liten liten protest blev möjlig och genomfördes i den absolut sista omgången. Det var väl ungefär 1-2 månader sedan som det stod klart att Visby AIK skulle bli seriesegrare? En fantastisk prestation att gå ifatt och om med tanke på att Visby AIK inte heller har varit dåliga.

Någon kommenterade mitt inlägg om att VAIK hade bäst förutsättningar men det jag menade var rent ekonomiskt och organisationsmässigt, det hade ingenting med spelarna att göra. Man har ju ett gäng eldsjälar till sorkar, en Kenneth att hämta hem, en Christian Hederstedt i Dalhem som kan komma tillbaka, en Jonathan Levin som försvunnit mystiskt och varför inte transferbomba hem Jimmy Orleifsson och Peter Öhman?

Men tills dess.

GRATTIS ÅTERIGEN!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback