FFFF V.6

5. ALL VÄRLDENS REKLAM

Anton Körberg och TV11 är ingen superkombo. Men programkonceptet är en klassiker som jag alltid har tyckt att det funkar. Att samla gamla och nya ROLIGA reklamer ifrån hela världens hörn är helt enkelt kul. Enkelt och kul!



4. MADONNAS SUPER-BOWL UPPTRÄDANDE

Rejält påkostat, avancerat och snordyrt.
Sen ett par gamla Madonnalåtar och en ny låt.
Ett par sidekicks i M.I.A., Nicky Minaj, Cee Lo Green och FMAO.
Men i centrum hela pausen igenom så stod en gammal odödlig popsionär (Poppig pensionär).
Madonna.



3. THE GIRL WITH THE DRAGON TATOO

Lite sen är jag kanske, men igår såg jag den Hollywoodiska versionen av den första Stieg Larsson-filmen. Häftigare skådespelare, mer tryckt stämning, mer påkostat helt enkelt! Eftersom jag också glömt bort allt från den svenska versionen så blev det nästan som en helt ny film (mindes inte vem som var mördaren) och ja, en klockren 4:a i alla fall.



2. HÖGHUS OCH LÅGVATTEN

Har aldrig förut varit på någon av Gotlandsrevyns nyårsrevyer men igår var det premiär och jag hade inga jättehöga förväntningar. Men det kunde jag ha haft för den var faktiskt riktigt bra. Mycket driv med alla pajasar på vår ö! Pigge, Max Hansson, Rullstolsmannen och alla skumma pajasar på Region Gotland var några av dem som fick sig en känga av Palten, Evert Jansson och de andra.



1. PAGANINIKONTRAKTET

Lars Keplers böcker skall inom kort bli svensk film med "Hypnotisören" först ut. Nu har jag läst klart "Paganinikontraktet" (nummer 2) och blir DEN filmen bara hälften så spännande som boken så är det en grymt spännande film!


 
F. BILBESIKTNING OCH TANDLÄKARTID

Usch vilka ångestladdade vardagssysslor som står för dörren. Bilbesiktningen har ju sålts ut, höjt avgiften och tjänar på att kolla bilarna extra noga. Man har inte heller någonting att vinna på att åka ner och besikta bilen; man kan bara förlora! 

Har motvilligt räknat efter och också insett att det var 3 år sedan jag var vid tandläkaren så jag blev lite orolig; borde dem inte ringt eller skickat lapp som vanligt?

Nehä, då har mitt tandläkarstamhak i Klintehamn lagt ner!
Istället står där "Dental Human" som bara namnet får mig att rysa på ryggen.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback