FFFF V.8

5. FIKET

Gamla "Ringduvan" har blivit "Fiket" och jag kan ju ärligt säga att jag aldrig gick på Ringduvan. Men nu har jag provat "Fiket" i alla fall, och det var mycket bra. En mycket konstig sallads och soppbuffé för 79:- med en massa prylar som jag aldrig skulle komma på tanken att laga mat på. Motors- och ingefärssoppa med jordnötspesto var i alla fall S-U-C-C-É! Ett trevligt ställe att sitta och långluncha och snacka skit på!



4. MC RANELID

Björn Ranelid blev hela veckans snackis och här kan du göra din egen softa Ranelid-Remix:

MC RANELID



3. EN TITEL

Det har varit hårda dagar i många år för en människa med Djurgårds- och Liverpoolhjärta. Men idag så säkrade Liverpool en efterlängtad titel efter straffavgörande mot Cardiff i Ligacupens final. Riktigt skönt att se Kung Steven få lyfta en pokal igen!



2. HELHELG

Fredag; Fiket hela eftermiddagen och sen tacosbuffé i Träkumla.
Lördag; Utflykt med grillning, musikrep och sen melodifestivalskväll med tvårätters a lá superbt.
Söndag; Räkfrossa och spelning med We LAJK och Pizzakväll i Ekeby.

Hela helgen har varit en enda stor frossa av mat och mys.

1. MR BROOKS

En psykologisk thriller med komiska inslag gör "Mr Brooks" till en väldigt speciell film bara det. Lägg sen till en lysande Kevin Costner som "Mr Brooks" och en ÄNNU mer klockren William Hurt i den fantastiska rollen som Mr Brooks alterego Marshall.

En film om den besatta mördaren som skall utföra sitt sista mord men blir påkommen och tvingas in i en riktig psykologisk soppa. Eeeeeen klockren 5:a!



F. TÖMMA INFLAMATION

Jag har aldrig känt något så ont, aldrig har jag gråtit av en sådan djup avgrundssmärta som när jag efter tre dagars uppsvullet finger skulle klämma ur allt var. I särklass det värsta jag gjort.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Härlig din vecka verkar ha varit då! :) mys!

Postat av: Krille

aaaaaaaaaaaaaaaaah :D Och nästa blir nog ännu mysigare!! ;)

2012-02-27 @ 20:27:03
Postat av: Gustav

Vad var det för motor dom hade i soppan egentligen? Var den stekt i motorolja också?

2012-02-28 @ 17:23:43
URL: http://gustavhederfeld.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback