FFFF V.1

Ja ni läste rätt. Efter ett halvårs tjatande från den mest feminina av mina syskon så har det blivit dags att sparka igång en av mina många gamla halvdöda kategorier. Så håll till godo.

5. JAG ÄR ZLATAN

Årets julklapp blev ingen matkasse. Det blev Zlatans bok.
Jag har iofs bara plöjt mig in ett par kapitel, men nog är boken fängslande alltid!



4. LASERDOOM (LASERTAG)

Jag vet inte varför det döpts om till Lasertag sedan sist jag spelade. Men något jag vet är att det är barnsligt kul att springa runt i ett svart rum med hög musik och skjuta laserstrålar mot 9 andra fulla pojkar.

3. WORDFEUD DÖR UT

Ja, är inte det väldigt skönt att slippa alla WF-inlägg på Facebook.
Är det inte skönt att INTE ha 10 olika partier igång samtidigt och ALLTID känna
sig stressad över att lägga nått superultrabra ord.
Jo... det är skönt att flugan är halvdöd i alla fall!

2. BORN TO RUN

Jag har redan nämnt den och troligtvis kommer jag att tjata om den i ett halvår framöver.
"Born to run" är en otroligt häftig och intressant berättelse om ett gömt indianfolk i Mexico som i sandaler och drickandes majsöl kan springa 6-10 mil om dagen, bara för att dem älskar det. Boken håller på att göras till film och ni kan gissa vem som kommer att sitta i biomörkret på premiären!



1. JVM-GULDET

Det här var rätt givet som veckans absoluta höjdpunkt. Intresset för JVM i ishockey har trappats upp under åren till en nivå som jag inte tror existerar i någon annan sport. I fotboll t.ex. så bryr sig inte en människa. Men att nu få kröna de senaste årens framgångskullar med ett guld betydde väldigt mycket. Det var VÄLDIGT stort.



F. MITT SNÖSKYFFELINKÖP

Här har man sett fram emot att få visa sina muckla och göra den sjukt manliga snöskottningen på morgonen och dessutom få chansen att INTE vara vänlig och skotta grannens sida av ingången. Och får vi då någon snö?? NEJ. Det är iofs väldigt skönt på många andra sätt men varje gång jag ser vår taffliga snöskyffel ligga på balkongen och skämmas så önskar jag mig lite snö. I alla fall utanför dörren.


Kommentarer
Postat av: Linn

Vad kul att Gurra äntligen fick sin FFFF efter så mycket tjat!



En riktigt bra FFFF är det dessutom! :)

2012-01-09 @ 15:44:08
Postat av: Gustav

Tack Linn men jag har faktiskt inte tjatat nånting..

Postat av: Linn

Jag trodde bara det va du med tanke på vad han skrev...

2012-01-09 @ 22:21:40
Postat av: Kristian

hahahaha... du är rolig Linn :D

2012-01-10 @ 12:55:42
Postat av: Gustav

De trodde jag med först tills jag kom på att jag inte tjatat ;)

2012-01-10 @ 16:41:28
URL: http://gustavhederfeld.blogg.se/
Postat av: Anna

Det trodde ja med... :P

2012-01-10 @ 17:35:36

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback