En sportnörds lördagsintryck.

I fredags hade jag ledig kväll och en bländande chans att se Endre i Södervärnshallen. Men sen funderade jag på om jag verkligen hade lust och med facit i hand så var det väl tur att jag istället valde en fantastisk middag med min sambo istället för att se Endredamernas totala ihopklappning.

Taskigt av tidningarna att skriva rubriker och publicera bilder som om dem hade vunnit SM-guld redan efter vinsten mot Mora borta. Det blev ju som gjort för att Mora skulle slå tillbaka i ett fullsatt Södervärn och kräva en 7:e avgörande.




Nej, så istället masade jag och Sanna oss iväg till en match med 11 i publiksiffra istället för 1000+. Nämligen Skarphäll - Östergarn vilket jag trodde skulle vara ett fint toppmöte i Gotlänska division 2. Vi kom in i hallen när det gått typ 16 minuter av 1:a perioden och då stod det 7-0 till Östergarn.

JAHA?

Jaja, jag och Sanna var Skarphällklacken och Herr Malmros Livs var Östergarnsklacken och Skarphäll vann den matchen lätt men nere på golvet sög dem pung. Det som vid seriestarten var 3 femmor var nu 4 avbytare och jag kände kanske igen 4-5 personer från serieinledningen. Skarphäll hade blivit ett helt annat lag och brorsan levererade inte heller något annat än 2 assist... TILL MOTSTÅNDARNA!

Men vi i Skarphällklacken hängde i och i matchens slutskede så visade brorsan äkta Hederfeldtakter när han drog två gamla Östergarnsstötar upp på läktaren och följde upp med ett dragskott rakt upp i krysset. Gissa om klacken went bananas??

Sen gick jag en vända förbi Rävhagen och såg FC Gute öva lite anfallsspel mot Visby AIK. Såg 20-30 minuter av anfall på ett mål med några uppstickande kontringar från VAIK:ers. Jakob Sandberg gjorde ett par skoningslösa baljor, Öhman såg pigg ut men lyckades inte sätta dit den idag och Kevin visade att det är han som skall dra ett stort lass i backlinjen i år.

Beklagar mig lite att Väskinde AIS ställde in helgens match pga. att man saknade folk. Jag var riktigt sugen på lite match efter min första hela träningsvecka!


Kommentarer
Postat av: Gustav

Dom spelar bara bäst av 5.. Och Johan Olssons familj var också där så de var faktiskt 5 personer som hejade på oss..

Postat av: Krille

Oj 5:e menade jag! :)

2012-03-25 @ 18:31:23

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback