FFFF V.12

5. MANNHEIMER OCH TENGBY

Jobba söndagmorgon är per definition att lyssna på Mannheimer och Tengby. Jag har ALDRIG hört ett program när jag varit ledig och eftersom det går 8.30-10.45 så har jag ALDRIG hört det när jag jobbar dagpasset.

Men en gång i månaden har jag söndagmorgon och då är det ALLTID Anna Mannheimer och Tomas Tengby som med sitt mysiga och smått underfundiga program förgyller min söndag. Tack!

 

4. AXEL ALGMARK - KYSS MIG

Loreen i all ära, men i min skalle snurrar dagligen små strofer från den bästa låten!



3. FESTIS LAIDBACK LOGANBERRIES AND GUARANA

Festis släpper på två nya smaker inom kort och den som är lila i färgen, lång i namnet och med smak av björnbär, hallon och guarana. DEN ÄR GOD!

2. ROCKKLASSIKERS PÅORD

Rockklassiker 103.1 har tappat mig lite men i däckverkstaden går det alltid bra.
Så har dem nu lite nya "på-fraser" inför sina rocklåtar. Lite pikar om att det inte spelas något Robyn eller Adele men jag höll på att sätta i halsen när jag hörde den första av dem och kanske den mest vulgära.

"Gillar du Celine Dion... då kan du dra åt helvete!"



1. VÅR

Vinterjackan är borthängd, blåsippan är framme, sommardäcken på, grannens telefonsamtal är tillbaka och hängmattorna har kommit upp ur sin dvala där längst ner i filtkorgen. Vädret har varit en riktig stämningshöjare som eskalerade i en solig, löneutbetalande, fantastisk fredag!



F. CHIPS FINNS PÅ HYLLAN INTE PÅ DISKEN!

Är det verkligen ännu lagligt att hålla på och fråga om man tar chips? Chips är väl inte på något sätt en definition av kontokortets chip? Eller är det bara jag vars hjärta snörpas lite varje gång någon säger chips istället för chip?

Den lilla lilla lilla bokstaven "s" gör hela meningen ful och äcklig.

"Jaha, ni använder chips här."
Usch.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback