Hansavallen

Fardhem IF tar en omdisskuterad DM-seger över Visby AIK. Andra gången nu som Fardhem kuppar sig förbi VAIK:ers och man måste väl börja inse att det finns en viss hatstämning mellan klubbarna nu?

En annan ointressant sak är att jag för 9 år sedan gjorde min seniordebut som 14-åring i Klinthehamns IK B mot Hansa Hoburg B på HANSAVALLEN (division 6). Peder Jessen var spelande tränare eftersom ingen tränare kunde följa med. Jag och Emanuel Norrby var upplånade från P-88-laget. Vi förlorade med 2-0.

Gjorde i alla fall så pass bra ifrån mig under säsongen att jag fick göra A-lagsdebut mot Kappelshamn och även spela den sista matchen mot Graip där Philip Dahlman var den stora lysande forwardsstjärnan! Vi vann mot Kappelshamn och förlorade mot Graip men var ändå färdiga seriesegrare och gick upp i division 4! Det var stort när man var 14 år det. Fick även ta revanch mot Hansa Hoburg B i hemmamatchen där vi vann med 3-1. Viktigt!

Ikväll är jag tillbaka på Hansavallen för andra gången i mitt liv, riktigt spännande återseende!

Några som inte kan ha det speciellt lätt just nu är Gotlands Fotbollsförbund. Trassel med DM-avgörandet och sen trassel med vilka som egentligen skall spela Svenska Cupen. Äh.. det ordnar sig!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback