Fem Fina Före Fulingen V.26.

1 VILLA KLOSE

Stjärnorna i VM har sugit pung och namn som Rooney, Messi och Ronaldo har totalt lyst
med sin frånvaro i såväl målprotokoll som semifinal. Men två gubba har lite stake kvar i sig
och det är Miroslav Klose och David Villa. Klose som nu kan bräcka den gamle Ronaldos målrekord
i VM-historien om han bara sopar in två bollar till och Villa som egentligen ensam har räddat kvar
Spanien i VM och leder skytteligan so far.
Två kungar denna vecka.



2 HP-INVIGNING

Wunderschööne HP5-invigning.
Räcker så!

Annars här...

3 TROSSEN

Testade restaurang Trossen.
MUMMA.
Tog en Trossen-burgare och i solplats med trevligt sällskap så var det lätt värt!



4 GASSET

Vilken vecka!
Solen har gått på högvarv och det har nästan inte spelat någon
roll om man jobbat 8-16 eller 16-24 för man har ändå kunnat njuta av grillning, kalkbrott,
solande, tennis och strosande på stan. Aj de e gött att vara på Gotland just nu!



5 FREDRIK REINFELTS TAL

Jag skall rösta för första gången i höst och var lägligt nog nere i Almedalen
och råkade lyssna på vår Stadsminister Reinfelt och jag vet inte. Det är lätt att gilla
någon när den står själv och snackar men jag gillade hans offensiv. Inget hum-hum utan
smutskastning och parodier medan halva publiken applåderade.
Kanske kommer jag ändå att orka sätta mig in i valet endast pga det öppningstalet och det
stins-paradiset som var nere i Almedalen ikväll... eller kanske inte...



F VARFÖR INTE DOMARNA I VM? OCH PIQUE

Jag liiiider med Ghana som åkte ur VM bara för att Suarez räddade med en boxning på mållinjen.
En sån grej borde dömas till mål. Idiot-Suarez!
Sen hela straffgrejen i Spanien-matchen som man kunde se i Aftonbladet.
Nej domarna i VM har sugit lika hårt som England... tyvärr...

Och vad gjorde egentligen Pique vid straffen?
Han försökte koppla ett brottargrepp framifrån på sin markering och
när det inte funkade så testade han taktiken att hänga sig i armen på motståndaren.
Det måste ha varit den solklaraste straffen hittills i VM...


Kommentarer
Postat av: Linn

Riktigt mysig vecka har det varit! :) Speciellt på Trossen :)

2010-07-05 @ 11:18:21

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som ser):

Din blogg?

Din åsikt:

Trackback